9 Aralık 2015 Çarşamba

DO IT YOUTHSELF: GET INSPIRED!


TARİH: 17-23 AĞUSTOS 2015
YER: MUNILLA,LA RIOJA , İSPANYA

  



4 farklı ülkeden ( İspanya, Belçika, Türkiye ve Slovakya) 10'ar katılımcıyı İspanya'nın şirin mi şirin bir köyünde buluşturan kültürel değişim programı.  Farklı ülkelerden genç bireylerin bir araya gelmesini sağlayan bu projede hem kendi ülkemizin kültür elçisi olma fırsatını bulup aynı zamanda yeni insanlar , yeni diller ve kültürler tanıma fırsatını da elde ettik. 






Her ülkenin kendi kültürünü tanıttığı kültürel gecelerde o ülkenin yemeklerini danslarını kıyafetlerini  ve bunlardan çok daha fazlasını tanıma fırsatı elde ederken her sabah katılan ülkelerin kendi dillerindeki basit kelimeleri de hazırlanan oyunlar aracılığıyla öğrenme fırsatı bulduk.

 Ayrıca bulunduğumuz bölgedeki dinozor ayak izlerini inceleyip, Logrono kentinde gezip muhteşem tapasların tadını çıkardık. :)


Proje boyunca yaptığımız etkinliklerde tüm önyargıları bir kenara bırakıp üst düzey bir ingilizceye ihtiyaç duymadan nasıl da güzel iletişim kurduğumuzda anladım ki insanlarla anlaşmak ortak bir paydada buluşmak ve eğlenmek için gerekli olan tek şey güler yüz.

Projenin en sevdiğim bir diğer yanı yapılan energizer ve workshoplarla kendinimi daha iyi tanıma fırsatı bulmamdı. Neyden zevk alıp, neyin bana göre olmadığını, ne tarz sosyal aktivitelerde daha iyi olup hangi alanlarda kendimi geliştirmem gerektiğini daha iyi anladım. Ve henüz projenin üstünden çok zaman geçmemiş olmasına rağmen gitmeden önceki ve sonraki Özge arasındaki farkı kendim bile görebiliyorum. :) Sosyal yeteneklerimden ingilizce kendimi ifade edebilme becerime, özgüvenimden ilgi alanlarıma kadar bir çok gelişme gösterdim.



Bu benim ilk yurtdışı deneyimimdi. İlk olmasının vermiş olduğu heyecanla birkaç korkum kendini daha gitmeden göstermişti. Ama biraz cesaret ve güzel takım arkadaşlarıyla daha havaalanındayken hayatım boyunca unutamayacağım kadar güzel zaman geçireceğimi anlamıştım.  
Ve tahminlerimde yanılmadım. Normalde günlük hayatta işlerimi yetiştirememekten ya da zaman ayıramamaktan şikayet ederdim. Projede ise 24 saatin eğlenmek, öğrenmek, kendini geliştirmek, arkadaşlarla vakit geçirmek  için ne kadar uzun olduğunu kendim deneyimledim. Günün her dakikasının tadını çıkarmak yorgun olsam dahi hiçbir şeyi kaçırmamak için tüm enerjimi sarf ettim ve buna sonuna kadar değdi :)


Yurtdışına çıkmak, yeni yerler görmek , yeni insanlar tanımak benim hayalimdi. Ve ben bu yaz bu hayalimi gerçekleştirdim. Fakat şimdi daha iyi anlıyorum ki benim hayalim bu yaz projeye gidip dönmemle son bulmadı aksine yeni yerler görmek yeni projelere katılmak yepyeni insanlar tanımak için duyduğum istek daha da arttı. Eğlenirken kendimi geliştirmenin vermiş olduğu hazla sizlere de bu tarz projelerde yer almanızı şiddetle tavsiye ederim. :)))

Özge TUNCAL
Aralık/2015


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder