10 Ağustos 2009 Pazartesi

Gizem'in Avrupa Gönüllü Hizmeti macerası-3

4.HAFTA

Keked’e doğru 6 saatlik bir yolculuğa çıktık.Slovakya sınırında çok küçük bir köy olan Keked’e Youth Camp için gittik AGH grubumuz ve ev sahibi derneğimizin üyeleriyle birlikte. Hem dinlendirici hem de çok yorucu bir hafta geçirdik Keked’ de.Kaldığımız yer çok güzeldi, yemekler de öyle. Slovakya şampiyonu 2 profesyonel okçudan ok atmayı öğrendik.En çok eğlenenlerin başında geliyordum sanırım en çok ben attım çünkü. Hatta Slovakya’ya götürülme daveti bile aldım. O akşam türk kızları olarak 30 kişiye yemek yaptık. Gerçekten çok yorucuydu ve çok vaktimizi aldı ama çok da eğlendik.Yemekten sonra başka bir köyde gerçekleşen konsere gitmek üzere yola çıktık. Kendimizi bir anda ormanın içinde bulduk. Yarım saatlik orman gezintisinin ardından yolumuzu kaybettiğimizi anlayıp geri döndük. Arabalarla konsere gittik. Ertesi gün 2 gruba ayrılıp nehir temizledik. İnanılmaz yorucuydu ama fazlasıyla iyi bir iş çıkardık.

5.HAFTA
Nagyvazsony’a döndük. Festivallerin ve gençlik kampının değerlendirmesi yaptık 3 gün boyunca. Değerlendirmenin ardından tatilimiz başladı ve kendimizi Budapeşte’ye attık hemen. Budapeşte gerçekten de anlatıldığı kadar güzeldi. Sabah 8’ de kalkıp 9 da sokağa atıyorduk kendimizi ve gece yarısına kadar da dönmüyorduk. Hem alışveriş yapmayı hem de tarihi yerler gezmeyi sevenler için Budapeşte süper bir yer. Ben ve projemdeki bir gönüllü arkadaşım Debrecen’e geçtik. Debrecen’de güzel bir pansiyonda 2 gece kaldık. Şehir merkezine çok yakın bir yerdeydi. Son günümüzde ulusal ajansın düzenlediği eğitimine katılmak için tren garına doğru yol aldık.
6.HAFTA
Tren garında Macaristan’da uzun dönem AGH yapacak olan arkadaşımız Ali ve ulusal ajans görevlisi bizi bekliyordu.15 dakikalık kısa bir yolculuğun ardından kalacağımız yere geldik. Yine çeşitli oyunlar oynayıp birbirimizi tanımaya çalıştık. Akşamları da çeşitli party’ler düzenlendi herkesin birbirini daha iyi tanıyabilmesi için. Çünkü sadece biz yoktuk eğitimde,AGH için Macaristan’a gelen diğer gönüllülerde buradaydı. Nagyvazsony’a geri döndükten bir gün sonra şarap tatmak ve akşam yemeğimizi yemek için şarabıyla ünlü bir köye gittik. Viktor’da ordaydı. Türkiye’den sonra Macaristan’da da Viktor’u görmek güzeldi. Tatil boyunca Nagyvazsony’ da kaldık. Günübirlik Budapeşte’ye ve Vesprem’e gittik. VE gitme zamanı. Güzel bir party’den sonra yola çıkma zamanı gelmişti. Havaalanında hepimiz çok duygulandık .En son uçuş bizimkiydi, herkesi yolcu ettik..Süper geçen bir proje,dopdolu günler, edinilmiş önemli tecrübeler ve güzel anılarla dopdolu, hayatım boyunca unutamayacağım bir AGH…Macaristan’ı da arkadaşlarımı da çok özleyeceğim.