13 Şubat 2016 Cumartesi

SIRBİSTAN'DA ERASMUS+ EĞİTİM KURSU ( 15-23 Eylül 2015)

Trex ile gittiğim ilk Training Course "Leadership in youth work for inclusion, intercultural dialogue and acceptance". Sırbistan'ın Novi Sad kentinde gerçekleşen eğitimde 16 ülkeden ( Almanya , Sırbistan , Hırvatistan , Bosna Hersek , Kosova , Karadağ , Arnavutluk , Bulgaristan , Makedonya , Fransa , İtalya , Yunanistan , Romanya , Tütkiye , Polonya , Slovenya ) 34 katılımcı vardı.
İlk gün uçağımız Belgrad'a indikten sonra Türkiye den katılım gösteren diğer arkadaşımla Sırbistan'ın başkentini gezdik. Başkent derken aklınıza büyük bir yer gelmesin.Yürüyerek bir günde gezilebilecek kadar şirin bir yer Belgrad. Beni en çok etkileyen yerler Kalemegdan adlı tarihi bölge ve Nikola Tesla müzesiydi..

Otobüsle yemyeşil yollardan geçerek eğitimin olduğu yere ,  Novi Sad a ulaştık. Kaldığımız hostelde organizasyon ekibi her gün bizimle birlikteydi. Hepimizle ayrı ayrı ilgilendiler ve ülkemizden bu kadar uzakta farklı kültürlerden farklı dillerden insanlarla bir araya gelmemize rağmen hiç sıkıntı çekmedik.

Eğitimlere genelde tanışma oyunlarıyla başladık. Daha sonra kültürlerarası diyaloğa ve karşılaşabileceğimiz sorunlara değindik.Her gün hem eğlendirici hem de eğitici workshoplar düzenlendi. Temsil ettiğimiz ülkemizi, gençlik çalışmalarını, projelerimizi birbirimize anlattık. Çeşitli tartışmalarda birbirimize fikirler verdik bunları sunumlar yaparak birbirimize aktardık.Grup çalışmasını öğreten farkındalığımızı arttıran oyunlar oynadık.

Boş vakitlerimizde sık sık Novi Sad'ı keşfe çıktık.Küçük sakin görünen bu şehrin aslında çok eğlenceli ve renkli bir yer olduğu gördük.Yemeklerini içkilerini tattık , tarihi yerlerini gezdik. Dünyanın neresinden gelirsek gelelim farklı kültürlerden gençlerin birbirleriyle aslında çok kolay anlaşabildiğini ve bunun dilden çok anlayışla hoşgörüyle olabildiğini gördük. Eğitim hepimize olduğu gibi bana da çok şey kattı.Yeni kültürler yeni insanlar tanıdım çok farklı yerler gördüm ve bir sürü arkadaş edindim.

Bir gün şehrin meydanında gençlik çalışmalarıyla ve ABgençlik fırsatlarıyla ilgili anket yaptık.Anket derken kimsenin doldurmak istemeyip kaçtığı bir şey düşünmeyin.Şehrin meydanı festival alanı gibiydi ve kimse bizi geri çevirmedi aksine herkes yardımcı olmak için gönüllüydü ve şaşırtıcı bir şekilde burada herkesin konuşmak için vakti vardı. İnsanların bu konuya ne kadar sıcak baktığını gördük.

Son günümüzde anketimizden aldığımız olumlu görüşlerle eğitimin verdiği motivasyon ve bilgiyle gruplar oluşturup kendi hayali projelerimizi yazdık. Kimbilir belki ilerde bir gün gerçek olur ve daha fazla genç TREX ile katılır:)