14 Eylül 2009 Pazartesi

macaristan'da kısa bir agh-2

3.HAFTA

Macaristan’da 3. Hafta Vigandpetend’te başka festivaldeyiz
Bu hafta bir evin bahçesinde evin araba garajında uyuyoruz. Bu hafta hayatımda çekmediğim kadar otostop çektiğimi hatırlıyom. Valley of Arts festivalinde 5 farklı köyde gerçekleşen konserde grup olarak çalışıyoruz ilk gün danışmadaydık fazla güzel geçmedi çünkü
gelenler hep macardı ve sıkcıydı. Çünkü İngilizce bilmiyorlardı bizde boş boş oturuyorduk. Bu yüzden Cosimo yanı İtalyanla birlikte festivaldeki stantları gezdik. Sonraki gün taylandrökte çadır elişi ve çeşitli oyunlarla geçti. Tabi akşamları konserler ve maceraları unutmamak lazım sonra sabah yine taylandröke otostopla gidişler oyunlar ve akşamda ya otostopla ya da bedava otobüsle gelişler ardından aksam yemeği hazırlıkları ve yine köylerin birine gidip eğlenmeler. İlk yabancı kız arkadaşım burada olmuştu. Türkiye’ye geri dönmek istemiyordum artık. Hatta burada Macar kız bulup evlenmek bile aklımdaydı :). Valley of artın son gününe kadar her akşam dışarıdaydık ve akşamlar yorucu ama güzeldi. Son gün festival bitmiş bizde çantaları toplamaya başladık. Uzun bir yolculuk bizi bekliyordu. Bakalım haftaya neler olacak.

4. HAFTA
Uzun süren otobüs yolculuğu sonrasında keked’e geldik. Yolda Eger’i gezdik. Burada kaldığımız hotel macaristanda kaldıgımız en iyi yerdi. Kekede gelirken yolda alışveriş yapmak için tescoya gittik ve alışveriş yaptık çünkü Keked çok küçük bir köydü. 1 bar ve 2 bakkal var sadece ilk gece boştuk sadece Pubta vakit geçirdik ikinci gün oyunlarla geçti ve akşamında kültür gecesinde
Türkiye’yi tanıttık. Ertesi gün yani 3. Gün elişleriyle geçti.Yünden toplar ve çamurdan kaplar yaptık ve akşamında yine pubtaydık. 4. Gün sabah elişleri ve öğleden sonra okçuluk öğrenmekle geçti akşamında ise başka köye ormandan yürüyerek gitmeye kalktık çok maceralıydı. Ama yolu ka ybedip yine köye döndük ve arabayla konser dinlemek için gittik. Akşam gelince direk yattım ve o gece başıma gelen ufak bir macerayı anlatmayacağım ama unutamayacağımda. 4. Gün nehir temizleme gün çok yorucu çok pis ama bence eğlenceliydi ısırgan otları hariç. Son günden bir gün önce 2. Macar kız arkadaşım oldu. Ama tanışma çok ilginçti.

5. HAFTA
Nagyvazsony geri döndük. Hep birlikte 3 gün burada kalacaktık. Burada geçirdiğimiz günlerde festival değerlendirmelerini yaptık. Sıradan geçti yalnız 2. Gün balatonfüred teki festivalde biraz macera yaşadık. Çünkü dönüş tam bir entrikaydı. Son otobüsü kaçırmıştık ve otostopta işe yaramıyodu. Bizde yürüyerek gitmeye karar verdik 4-5 saatlik yolu 1 saat Yürüdükten yorulmuştuk ve kimse durmuyordu. Kara kara düşünürken ne yapacağımızı sonra bir dondurma kamyonu durdu ve bizi aldı ve eve vardık. Sonra Budapeşte maceraları başladı. Budapeşte’ye gittiğimizde ilk hastel aramakla geçti. Neyse ki hostel bulmak çok fazla zaman almadı alsaydı çantalarla ölürdük sanırım. 4000 forinte bir hastel bulduk. Sonra Budapeşte yi gezmek için çıktık akşamda Beach partiye katıldık ama pekte iyi geçmedi ama boşta geçmedi. 8 kişilik odada 4 portekizli, 1 Meksikalı , 3 Türk kaldık.

Ertesi gün arkadasın babasının çalıştığı Türk lokantasına gittik. Ve Türk yemeklerinin tadına uzun süre sonra tekrar vardım yemekten sonra Budapeşte’yi gezmeye devam ettik. O gün metroda biletsiz binmekten dolayı ceza almamız yüzünden morallerimiz bozulmuştu. Bizde o geceyi dışarıda geçirmeye karar verdik. Akşam dışarıda sabah 6ya kadar kaldık sonrada 2 saatte parkta uyuduk. Sonra debrecen için tren garına gittik. Ve debrecen günleri başladı. Şehre vardığımızda baloşun arkadaşı bizi galuşka ile karşılamak için bekliyordu. Adamın evine gittik biraz dinlendikten sonra şehir turuna çıktık.

6.HAFTA

Debrecende akşamları geziyor ve eğleniyorduk öğlen 2 ye kadar uyuyorduk. Ve unutamıcagım en güzel şey burda yolda yürürken ayarladım kızdı sadece 10 dakika sürmüş kendime inanamamıştım. Ve Traş için kadın kuaföründe saç kestirmemizi unutamayacağım. Sonra ulusal ajans eğitimi için bir köye gittik. Köyde 5 alman, 5 roman ve 1 fransızla tanıştık
Eğitim; kokteyl partileri havuz partileriyle ve çay kahve araları ve akşamları partileri ile geçti. Gerçekten burada çok güzel arkadaşlarım oldu. Sonra yine nagyvazsonya gitmek için yola koyulduk ve ertesi akşam şarabın nasıl yapıldığını göstermek için ünlü şarap köyüne gittik. Gecesinde Viktorla karşılaştık. O gece şarap hakkında baya bilgimiz oldu. Ertesi gün saat 4te Budapeşte’ye gitmek için kalktık ve öğleden sonraya kadar budapesteyi son kez gezdik. Sonrada Miskolca gitmek için trene bindik ve Macaristan’da gönüllülük yapan alinin yanına gittik. Lisa ve Mirja ile birlikte akşam miskolcte gezdik. Sonraki gün ben tek başıma miskolcu gezme fırsatı bıldum yorucu ama güzeldi ve o gece evde oturduk.

Perşembe günü oldugunda son günümüzdü sonraki gün uçağa binip Türkiye’ye dönecektik. Sabah nagyvazsony'a gitmek için trene bindik. Köye geldiğimiz ayrılış partisi için hazırlıklığımızı yaptık ve partiye katıldık. Partide güzel eğlendiğimi hatırlıyordum. 1,5 ay geçmişti ama ben daha fazla kalmak istiyordum ve geri dönmek istemiyordum.