19 Kasım 2014 Çarşamba

KENDİNİ KEŞFETME SANATI EVS

Merhaba,

İnsanın hayatında yaşadığı bazı zaman dilimleri adeta masallardan çalınmış gibidir. Dokununca etkisi geçecek yaşayınca büyüsü bozulacakmış gibi. İşte benim EVS ‘im hayatımın en güzel masalı oldu kim bilir belki de en güzel masalı olarak kalacaktır uzun dönem EVS ‘e kadar :)


Her şey TREX EVS ‘ in sayfasında gördüğüm proje başvuru duyurusuyla başladı. Motivasyon mektubumu ve CV ‘imi hazırlayıp gönderdim. Yaklaşık bir ay sonra bir gün telefonda TREX EVS’den olduğunu söyleyen tatlı bir ses bana beni proje için seçtiklerini ve hala projeye katılıp katılamayacağımı sordu bende bekleyişimin o büyük heyecanıyla evet dedim.

Sonra Romanya’daki kurumun benimle iletişime geçmesini bekledik o tatlı sesin sahibi Ayşe Kavas ile  J İki hafta sonra Romanya’daki kurumumdan beni seçtiklerine dair haber aldık ve gidiş için çalışmalara başladık bütün heyecanımızla J Gidiş için evrakların tamamlanmasından sonra gönderen kuruluşum olan TREX EVS tarafından ayrılış öncesi bir günlük eğitim düzenlendi İzmir’de. Verilen eğitimde EVS’i genel hatlarıyla tanıttılar ve en önemlisi gönderen kuruluşumuzu tanımamızı ve her problemde yanımızda olacaklarını hissettirdiler bize nitekim öyle de oldu.

Yapılan bütün hazırlıklar bitmişti ve artık gitmek için yola koyulmanın zamanı gelmişti. Yeni bir ülke, yeni bir dil, yeni insanlar ve en önemlisi keşfedilecek nice hayatlar ve yerler. Hepsi acaba zorlanır mıyım acaba istediğim gibi olur mu sorularını kafamda kurmama sebeplerdi. Ama yaşayıp göreceğiz deyip keşfetmenin mutluluğuna odakladım kendimi.
Romanya’ya vardığımın hemen hafta sonunda ev sahibi kuruluşumla açık hava müzesinde yapılan bir caz konseri kampına gittik. Ev sahibi kuruluşum ve diğer EVS gönüllüleri kafa dengi insanlardı, yeterince eğlenceli ve çok iyi dostlardı J


Romanya Baia Mare ‘de iki aylık yer aldığım proje çocuklarla ilgiliydi. Başlarda dillerini anlamasam da çocukların etkinliklerde gülümsemelerinin verdiği tarif edilemez duygu, sürekli birbirimize karşılıklı bir şeyler öğretme çabalarımızdan ortaya çıkan komik ve eğlenceli durumlar, yaptığımız keyifli etkinlikler sonucu sürekli birbirimizi takdir etmemiz ve onlara verebileceğiniz en güzel şeyi sevgiyi hissettirdiğiniz takdirde aldığınız değeri hiçbir şeyle değişilmeyecek hediyeler(resim, bileklik, toka vb)  ve en güzeli içten sarılmaları niye EVS yaptığımı açıklayan en güzel sebeplerdi.J

( Yaptığımız etkinlikten sonra Maya’nın benim için yaptığı resim aldığım en anlamlı hediyeydi J)

Projemin kapsamından biri roman çocuklarının boş zamanlarını değerlendirmeleri için yapılmış bir merkezde çocuklarla oyun, dans ve türlü sanatsal çalışmalar düzenlemekti. Çocuklarla birçok resim yarışmaları, benim öğrettiğim geleneksel oyunlar, onların öğrettiği kendi geleneksel oyunlar ve çalışmalarımızın vazgeçilmezi dans etmek. EVS sürecim boyunca herhalde ömrümce yetecek kadar dans etmişimdir. Çocuklarım dans konusunda bir er uzmanlardı. Bir taraftan ben onlara damat halayı öğrettim bir yandan onlar kendi geleneksel danslarını ve salsayı öğrettiler. Çalışmalarımızın sonucunda onlar damat halayını çok iyi öğrendiler bende salsayı öğrendim J

(Yaptığımız resim yarışmalarından bir çalışma J )

( Bahçede oynadığımız al satarım bal satarım oyunu benzer bir oyun olduğundan Romence tekerlemeyi söyledik J )

EVS aynı zamanda, zamanını ve paranı kullanmayı öğrendiğin en güzel tecrübedir. EVS’im boyunca sadece hafta sonlarını kullanarak 10 şehir gezdim Romanya’da. Çoğunu otostop çekerek ya da yapımcı olan çift Paula ve Simi’nin arabasıyla gezdik. Paula EVS’m boyunca bana hiç ev hasreti çektirmedi, annesinin yaptığı yemekler, reçeller.

( Paula ve Simi ile birlikte Baia Mare yakınındaki Mogoşa denilen göle yüzmeye gittiğimiz bir hafta sonu. )
Ve hep yapmak istediğim şeyi yaptım, sırt çantamı alıp tek başıma seyahate çıktım. Bir haftalık izin günlerimi yaptığım planlama ile çok iyi değerlendirdim. Öncelikle Sırbistan’da Belgrad’a kadar iki arkadaşımla gittim. Daha sonra onlar geri döndüler Romanya’ya, tek başıma küçüklükten beri hayalini kurduğum serüvene doğru yola çıktım. Arkadaşlarımdan sonra Sırbistan’ın Niş şehrine gittim, oradan da Makedonya’ya gittim. Seyahat etmenin ve kendi iç dünyama yaptığım yolculuğun doyasıya tadını çıkardım. Yeni yerler, yeni insanlar ve edindiğim tecrübeler bana hayatı en güzel ifade eden ‘keşfet, yaşa ve özgürleş’ kavramıyla tanışmama olanak sağladı. Ve tek başına seyahat ettikten sonra kazanılan her şeyi yapabilirim özgüveni oluştu bende J


Dünyanın en güzel şeyi olan gönüllüğü yaparken, karşılığında aldığınız gülücükler, içten sarılmalar ve başkasının ruhuna, dünyasına tebessümle dokunduğunuzu hissettiren bakışlar, dünyanın birçok yerinde birçok dostunuzun ve evinizin olduğunu bilmek ve seyahat ederken kazanılan tecrübeler ve dostlukları belki de hayatımız boyunca keşfetmeye çalıştığımız benliğimizi keşfetmek için herkesin hayatında mutlaka yapması gereken şey kendini keşfetme sanatı EVS.

Yıldız Gümüştekin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder