30 Eylül 2013 Pazartesi

Right Here Right Now!

Bu yazıda, eylem 1.1 ile gittiğim bir projede gün gün neler yaşadığım yazıyor. Kısa olarak bunları paylaşacağım sizinle :)

30 Temmuz

Yaklaşık 2 saattir İtalya'dayım. İlk önce tarihi binalarıyla daha sonra bisikletli insanlarıyla ilk görüşte semptimi kazandı.
Bugünün en güzel yanlarından biri de uçak yolculuğu ve bu yolculuk sırasında bulutları ve İtalya'yı fotoğraflamaktı.Sanki İtalya'yı haritalandırdım.Bir ülkeyi, bir kıtayı boydan boya geçen nehirleri gördük, nehirlerin denize döküldükleri yerdeki o turkuaz rengi gördük.
Şimdi Floransa trenindeyiz.Çok heyecanlıyım; projeyi, insanları çok merak ediyorum :)

31 Temmuz

Bir klise yurdunda uyumanın diğer sabahlardan farkı yok. Yine sabah serinliğinde üşüyorsun, yine sivrisinekler kollarını ısırıyor. Yalnız, İtalyan sinekleri daha büyükmüş belki bir fark olabilir :)
Bugün ilk gün olmasına rağmen çok eğlenceliydi. Şarkılı uyandırma oyunumuzdan İtalya Gecesine kadar çok eğlendik. İtalyan grup sanat dolu bir tarihe sahip olunca geceye bunu yansıtmamak olmaz demiş. Bize canlı bir Aşk Çeşmesi yaptılar :) İtalyanca sözcükler söyleyip İtalya'ya özgü kurabiyelerden yedik.
Her şey çok güzel başladı :)

1 Ağustos

Bugün ülkemizdeki insan haklarından bahsetmek için sunumlar yaptık.Görsel sunumdan farklı olarak biz Gezi Parkı eylemlerinden bir canlandırma yaptık, Estonya ve Portekiz grubu video çekmişler.
Videoyu güzel düşünmüşler :)
Asıl bomba Avusturya gecesiydi. Bu kadar eğlenebileceğimizi kimse tahmin edemezdi. Avusturya ile ilgili sunum yapıldı, dillerine ait cümleler söylenmeye çalışıldı ama en komiği en son oynadığımız erkeklerin kız, kızların erkek olduğu oyundu :) Ortaya inanılmaz görüntüler çıktı :)

2 Ağustos

Bugün Vinci gezimiz vardı. Geziye başlamadan önce Vinci belediye başkanı bizi karşıladı ve bize Vinci'yi anımsatan kitaplar, defterler verdi. İncelemeye fırsatım olmasa da çok sevindim. Müzede Vinci'ye ait tabloları görmeyi beklerken tasarladığı savaş aletleri ve makineleri gördük. Sonra bunların nedenlerini İtalya grubundan bir kişi açıkladı.Serbest zamanda Leonardo Da Vinci'nin doğduğu evi görmeye gittik.
Vee bugün bizim gecemzidi. Onlara nazar boncuğu dağıttık, kahve yaptık ve kına gecesi görseli izletip bir küçük kına gecesi yaptık. Herkes çok sevdi ve kınalandı :)

3 Ağustos

Hayallerimin ülkesinde hayallerimin şehrini böyle güzel bir projede gezebileceğimi biri söylese inanmazdım. Bugün Floransa gezimiz var. Tarih kokan, tarihe bakan bir şehir Floransa. Mutlaka hayatının bir dönemini Floransa^da geçirmelisin diyebileceğin kadar güzel. Ya da İtalya'ya geldiğinde Floransa'ya gitmiştim bir daha gitmeme gerek yok diyemeceğin kadar güzel.
Her şey çok güzel gidiyor.
İlk günler evimi çok özlerken alışmaya başladım, sanırım burayı da çok özleyeceğim.

4 Ağustos

Herkese alıştım, vakit hızlı geçmeye başladı. Çok eğlenceli vakit geçiriyoruz. Temizliği birlikte yapmak, masaları birlikte toplamak bile bizi birbirimize bağlıyor. Az konuşabiliyorum ama çoğunu anlayabiliyorum. Bugün önerdiğim bir oyun beğenildi ve oynanacak bu beni mutlu etti :)
Bugün Portekiz gecesi vardı. Bazı Portekiz müziklerini not ettim, çok hoş. Portekiz grubu çok da güzel dans ediyorlar, birkaç hareket kaptım:) Biz Gezi eylemlerini anlattığımızda Portekiz grubundan bir kız ilgilendi ve kendi ülkelerinde hiç böyle şeylerin olmadığını söyledi.Çok farklı şeyler yaşıyoruz, çok farklı şeyler öğreniyoruz burada. Buradaki insanların hepsi çok iyi insanlar.
Çok şanslıyım.

5 Ağustos

Günler sabahları uyandırma ve ısınma oyunları ile ve de insan hakları ile ilgili yapılan etkinliklerle geçiyor.
Estonya gecesinde kendilerine özgü müzikle dans ettik, çok tatlılar. Ayrıca bize Estonya magneti getirmişler. Buzdolabıma koymak için müthiş bir hediye.

6 Ağustos

Buraya çok alıştım. İnsanlara, etkinliklere her şeye çok alıştım. Bu proje gerçekten benim için şans oldu.
Yemekler yenildi, Türk gecesinde yapılan kına gecesi yine yapıldı, çok sevilmişti.
Yarın son gün bir hüzün kapladı hepimizi.

7 Ağustos

Bugün bütün gün birbirimize bir şeyler yazarak geçirdik. Ayrıca bir mektup kutumuz vardı, isteyenler birbirine ayrıca mektup da yazdı. Çok duygusaldı, gözyaşları bile tutulamadı. Son gün birbirimize o kadar bağlandık ki...
Akşamında katılım sertifikalarımızı aldık, eğlendik. Sabah 5.50 de Portekiz grubunu uğurlamak için kalkacağız. Artık veda vakti...

8 Ağustos

Portekiz grubu ilk giden gruptu, en son Türk grubu ve Avusturya grubu birlikte gitti istasyona.
Biliyoruz İtalya grubu çok yoruldu ama kal deseler herkes kalırdı :)

Ama bunun bir veda olmadığını söylerek teselli ettik birbirimizi. Şimdi de bir whatsapp grubumuz var ve her gün konuşuyoruz. Şu an farklı ülkelerde birçok arkadaşım oldu. Bu projeye katılabilmemi sağlayan herkese çok minnettarım.