26 Mart 2013 Salı

Volunteering, Stories of Life and Music

Romanya'da AGH projesine devam eden Furkan Arısoy'un blog sayfasına denk geldik geçenlerde. Daha doğrusu Furkan bir yazısını facebook sayfamizda bizlerle paylaşınca takipçisi olmaya başladık :) Furkan blog sayfasında yer yer AGH projesi ve gönüllülük yer yer hayat ve müziğe dair izlenimlerini ve düşüncelerini okurlarıyla paylaşıyor. Furkan'ın Haziran 2012'de AGH projesi hemen hemen yeni başladığındaki izlenimlerini sizlerle paylaşmak istedik.





Daha fazlası için: http://furkanarisoy.blogspot.ro


Salut selam,

Bloguma ara verdigim icin uzgunum ama gercekten yazacak vakit yok :)

Malumunuz Romanyda Brasovdayim ve yaklasik 1 ay oldu zaman nasil da geciyor. Brasov 300 bin nufuslu kucuk bir yer, yani turk sehirleri ile kiyaslandiginda oldukca kucuk.

Ilk gun geldigimizde beni mentorum Luci ve Claudia karsiladi.  Cok samimilerdi.  Ilk bir hafta alisma sureci seklinde gecti.  Ha bu arada sunu  belirteyim, Geldigimde Brasov gunluk gulustanlikti simdi ise  Yagmur yagiyor her gun :/ Neyse havaya takmiyorum elbette biraz soguk olcak brasov daglarla cevrili :)



Burda Brasovda Para birimini ogreniyorum her gun.. her hafta ..Saolsun Luci cok yardim ediyor, bizi markete arabisyla goturuyor birakiyor   ve bize arkadasca davraniyor.  Burda ilke gez sebze ve meyvelerin bicimlerini gordugumde sasirmadim cunku Cek cumhuriyetinde de bicimleri bir garipti mesela kucuk karpuz, uzun salatalik gibi :) ilk alisverisi luci ile yaptik baya bir sey yaptik.  1 hafta Turk arkadas Ogulcan ve Ispanyol Kike ile kaldik.
Yerlerde yattim bel filan tutuldu yani o derece  beraber yedik ictik 1 hafta  iste Bu surec zarfinda Brasov sehrini tanidik. Onlar Carieri de yasiyorlar hala.
Derken.. 2. haftada Luci ve Claudia ev buldular bize ve Ben ve Sercan buraya tasindik . Yeni evimiz Tractarul adli bir yerde idi . Cok sessiz ve sakindi. Sevdim burayi. Burada Spar express market var, burda bi kizla tanistim Ismi Diana cok iyi kiz kucuk bir cocugu var ama henuz 22 yasinda :)



Tractarulda Sebze- meyve pazari var. Burdan bir kac kez alisveris yaptim ve cok da begendim.  Ama buyuk market olarak Kaufland, real ve carrefour gibi marketler var. Ya cok sey oldu .. hepsini nasil anlatayim :))

Keske her hafta yazsaydim birer kez.. ama neyse..

Sonra Sinaia sehrine gittik ve burada Kraliyet Sarayini yasli insanlarla ziyaret ettik. Cok guzeldi. Sinania Brasov yakinlarinda bir yer.

Daha sonra Brasovda bir cok aktivite yaptik. Kucuk ilkokul cocuklariyle egitici oyunlar ve boyama calismalari ve Liseli genclerle prezentasyon hazirlama gibi seyler... cok iyiydi. Daha sonra Polonyali kizlar Olga ve anna unlu bir Leh Sairi tanittilar bize kutuphanede. Bir cok Oyun ogrendim. Ornegin Shot oyunu, ayna, korebe, Samuray, Penguen-flamingo, Aranm- sam-sam.. guri guri  gibi cok cok eglendirici oyunlar  oynadim.. allahim kendimi tekrar cocuk gibi hissediyorum :)
 Meshur Drakula kalesine gittik butun gonullulerle harikaydi :) Dracula hakkinda cok sey ogrendim.  Bu arada sehrin ismi BRAN .. Brasova 20 dakika otobus ile. ve Unlu bir Macar tatlisi satiliyor sokaklarda ve burasi sari tutsulu peyniri ile meshur  tabi tatmanizi tavsiye etmem :)  Ama cocuklar sunu soyleyyeim  Dracula kan emen bir vampir degil yani o masali unutun sadece Irlandali bir yazar tarafindan uydurulan bir hikaye :)



 Neyse devam edelim.... Sonra Brasova geldik aktivite yapmaya devam ettik.. Ofisin yerini iyiden iyiye ogrendim... Ha bu arada Brasovda tarih muzesini gittim.. ilgincti. bi de Fifi adinda bir kafe var cok hos bir kac kez burada vakit gecirdim.

Ve...... PREDEAL e gonulluluk egitimine gittik... 6 gun eden hotelde kaldim. Bol bol tavuk yedim yeni arkadaslar tanidim. Oyunlar ogrendim. Dag havasi aldim. Hasta oldum. 

Predealden sonra Anna, Sonia, Anastaasia ve Manu brasovda kalmak istediler  ve bizim evde kaldilar bir gece. Hepsi cok iyi cocuklar, Anna beni Pasarica olarak cagiriyor :)

Ne yazik ki onlar ikinci gun  Brasovu gezerken ben Bukrese gitmek zorunda kaldim. Cunku Bukresi cok merak etmistim Neyse Bukrese gittim ve dunyanin en harika kizlarini gordum ;)

Cavucesu parlamento binasi avrupanin en buyuk binasiymis ve onu da gozlerimle gordum.  Gezdim.

Bukreste Piata Romana ve Uneriye gittim. Belediye muzesini gezdim. Ve Geceyi turk kebabcida gecirdim.

Cok macera doluydu. Bu seferlik cok yazdim biliyorum ama cok birikti.
Bu arada Romencede ogrendigim kelimeler cok fazla :)

Multsumesk.. cu bine.. te iubec. cum... numele, colori.. kit koste.. sufletul mea.. dragul mea... viata.. mare.. mica... oras... frumosa.. foarte bineeeeeeeeeee :-))

gorusmek uzere
Furkan Arısoy / Romanya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder