18 Eylül 2017 Pazartesi

Gençlerimizin kaleminden: İtalya İzlenimleri


Değerli dostlar,

Kısa zaman önce Gökcan YÜCE arkadaşımızın İtalya'nın Vinci şehrinde gerçekleşen Migr-Action isimli projeye katıldıktan sonra hayatında nelerin değiştiğini anlattığı kısa yazısını sizlerle paylaşmıştık. Şimdi de, geç olsun güç olmasın diyerek, aynı projeye katılan Habibe, Gamze ve Gizem'in izlenimlerini her zaman olduğu gibi, kendi ağızlarından sizlerle paylaşıyoruz. 

------------

              MIGR-ACTION italya Vinci projesi içlerinde Türkiye'nin de olduğu beş farklı ülkeden gençlerin bir araya geldiği bir projeydi.  Benim erasmus+ ile katıldığım ilk proje ve hayatımdaki en büyük deneyimdi. İtalya'ya gidene kadar günlerin nasıl  geçeceği ve nasıl anlaşacağımız konusunda kaygılıydım. Türkiye grubuyla son dakikada tanışmamıza rağmen iyi bir uyum yakaladık. Oraya gittiğim ilk andan itibaren hiçbir anımız boş geçmedi. Birlikte oyunlar oynadık ve ortak hareket etmeyi, karar vermeyi öğrendik. Birbirimize kültürlerimizi, ülkemizi anlattık.  Hergün daha sıkı bir bağ kurduk ve daha iyi anlaşmaya başladık.  10 günün sonunda ayrılacağımız için hepimiz üzgündük. Orada tanıştığım farklı kültürden olan arkadaşlarımla hala iletişimdeyiz ve birbirimizi ziyaret edeceğimiz zamanı bekliyoruz. Gelecekte gidecegim projeleri heyecanla bekliyorum. Devamı kesinlikle gelmesi gereken bir deneyim!

                                                                                                                Gamze Mutlu






            Daha önce birçok projeye katılmıştım ama takım lideri olarak bir deneyim fırsatı ilk defa elde ettim. Vinci, dogasıyla ve Leonardo Da Vinci'nin dogdugu küçük şehir olarak oldukça güzeldi. Projemiz bu güzel yerde gerçekleşti. Oldukça eglenceli ve öğretici egitimlerle ,uluslararası düzeyde takım çalışmalarıyla etkili ve dolu dolu bir proje geçirdik. 

Emegi geçen herkese teşekkür ediyorum.

                                                                                                                 Habibe Mutlu





                                                                                                               

İtalya’nın Vinci kasabasında eğlenceli ve dolu dolu geçen bir proje geçirdim. Bu benim ilk Erasmus+ projemdi. İlk başta İngilizce konuşma ve farklı bir ortamda bulunacak olmam  gibi kaygılarım olsa da geriye dönüp baktığımda iyi ki katılmışım diyorum.:) Projenin konusu göç ve göçmenlik hakkındaydı. Bu konuyu eğitim, savaş ve ekonomik açıdan ele aldık ve bunlar üzerinde konuştuk. Bana her anlamda bir şeyler kattığını düşünüyorum. Bunlar harici birçok aktivite ve kültürel etkinlik yaptık. Projeye katılan herkes saygılı ve sıcakkanlıydı. Estonya, İtalya, Portekiz ve İspanya’dan birçok arkadaş edindim. Bu proje sayesinde unutamayacağım anılar biriktirdim. Öte yandan içimde hep yeni yerler görme ve yeni insanlar tanıma arzusu olduğundan farklı kültürleri tanımak benim için muhteşem bir duyguydu. 10. günün sonunda fark ettiğim şeylerden birisi de bu projenin hayatıma kattığı tecrübeydi sanırım. Projeyi düzenleyen ve katılmamı sağlayan herkese çok teşekkür ederim.


                                                                                                  Elçin Gizem KANMAZ




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder