1 Nisan 2014 Salı

Ermenistan’dan Merhaba

Size daha bir hafta olan EVS maceramdan bahsetmek istiyorum. Benim EVS maceram ilk olarak üniversite yıllarımda Romanya’ya gitme hayali ile başlamıştı maalesef vize sürecinde ret aldığım için yarıda kaldı. Tam üç yıl sonra Eski Avrupa Gönüllü Hizmeti Gönüllüleri Gençlik Derneği (TREX EVS)’ni duyduğumda hayalim için bir güvercin uçtu. İlk olarak bir arkadaşım sayesinde Ermenistan Erivan'da bulunan Armenian Progressive Youth adlı dernek için 7 aylık sürecek bir projede gönüllü arandığını duydum. Ardından Ermenistan APY'ye mail attım CV ve ön yazıma olumlu cevap geldikten sonra TREX EVS’e mail attım çok kısa zaman içinde bana geri dönüş yaptılar ve gönderen kurumum olabileceklerini duyduğumda benim için ikinci bahar başlıyordu.



 Yazışmaların çok hızlı olması ve bitmek bilmeyen sorularıma çok hızlı ve sabırla cevap veren bir gönderici kurumum oluşu beni çok mutlu etti. Çünkü bilmediğiniz yolda arkanızda güvenli bir kurumun olması sizi ve ailenizi çok rahatlatıyor. Yazışmalar, pasaport alınması derken hızlı bir süreç başlamıştı. Ermenistan vize başvurusu Türkiye’de konsolosluğu olmadığı için sınır kapıları veya havalimanında oluyordu. Ama daha önceki maceramdan dolayı vize benim için korkulu bir rüyaydı. Trex-EVS’den beklenen mail geldiğinde hislerime hâkim olamıyordum: Biletim alınmıştı.

15.03.2014 tarihinde Moskova üzerinden Ermenistan’a varmıştım. İlk korkum olan vize için başvuru formunu çok az ingilizcem ve evde hazırladığım ufak notlar ile doldurdum. Euro olarak değil kendi para birimleri Amd'yi formun doldurulduğu yerin tam karşında olan döviz bürosunda bozdurarak başvurumu gerçekleştirdim. Sadece ne kadar kalacağımı sordular ben 7 ay kalacağım için en fazla 4 ay vize verdiklerini sonra tekrar başvurmam gerektiğini söylediler. Ardından pasaport kontrol için ilerledim polis memuru ise neden geldiğimi sordu İngilizcemin çok az olması ve heyecandan, bir şey diyemedim hazırladığım küçük notlar ile hemen cevapladım. Polis memuru çok tatlı bir şekilde girişte bir problem olmadığını söyledi.


Bir güvercin kadar özgürdüm ilk fotoğrafım evimin manzarasıydı. 


Aslında Ermenistan gitmek konusunda ön yargının olduğu bir şehir ama bu önyargının gereksiz olduğunu ben bir haftada gördüm insanlar gerçekten sıcak kanlı güler yüzlü siz Türk olduğunuz için kimse sizi yadırgamıyor aksine ilk dedikleri; bize Türkçe öğretir misin ve  onlarda sürekli Türkiye'ye geldiklerini ve çok beğendiklerini söylüyorlar.
Aleksandr Spendiaryan Milli Opera ve bale salonudur.



Ermenistan kahverenginin yaşatıldığı ve büyüsünü her sokakta hissedeceğiniz bir yer. Tek renk olan şehir akşamları ışıkların verdiği güzellik ile bir başka hava katıyor.


Ermenistan farklı güzelliklerini, tarihi yapısını hiç kaybetmemiş bir yer . Aslında kendinizi çokta yalnız hissetmeyeceğiniz bir yer. Çünkü İran yapımı Mavi cami duyunca şok olduğum Ermenistan Erivan’da bir caminin olabileceği beni çok şaşırtmıştı ve ilk olarak gideceğim yerlerden biri olmuştu. Birkaç kişinin ibadet ettiği genelde turistlerin ziyaret ettiği Mavi Cami harikaydı.

Ardından herkesin ilk olarak oraya gitmem gerektiğini söylediği yer ise  Cascade harika  bir yer.

İsterseniz merdivenler ile çıkabilir isterseniz yürüyen merdiven ile içinde şahane olan müzesini ziyaret edebilirsiniz.Bu gittiğim yerler şehrin merkezi olan yerlerdir.

Erivan trafik yok denilecek kadar az yayala  yol verildiği oldukça güvenli temiz bir yer olmakla kalmayıp muhteşem manzarısı olan bir yer.


Tarihi özelliğini hiç kaybetmemiş teknoloji kullanma açısından iyi oldukları bayanların çok süslü bayların oldukça sade kaldığı bu şehir tarihi kokusu ile unutulmayacak EVS deneyimi için başvurulması gereken bir yer.


Bazı deneyimler farklı yerler, faklı kültürler, bir yolculuk ile başlar. Korkularınızı yenmeniz lazım bir mekan sorduğunuzda kişi bilmiyorsa telefon ile arkadaşına sorup sizi doğru yönlendirmek için müthiş çaba harcayan güler yüzlü insanlar sizi bekliyor.

Yemek kültürü ise sizi oldukça şaşırtabilir çünkü en meşhur yemeği dolma ,lahmacun, lavaş ,barbekü ve sevdikleri içecek kahve  olması sizin için artı olabilir. İnternet  kullanımı kafelerde , alışveriş merkezinde beni en çok şaşırtan metroda bulabilirsiniz.

Benim EVS maceramın bir haftaya sığdırmış olduğum kareler bunlar bence sizden bu macerayı yaşamak için bir adım atın farklı kültürler farklı maceralar sizi her yerde bekler.

Gamze MERİÇ
Erivan/Ermenistan 
Mart/2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder