12 Mart 2014 Çarşamba

SMILE :) Strategies and Methodologies for Illiteracy Eradication


Yeni bir proje yeni bir heyecan;





Bu projeden önce 2 defa Eylem 1.1 Gençlik değişimlerine katılmıştım. Hayatımda geçirdiğim en güzel günlerdi diyebilirim. Bu seferki ise yetişkin eğitimi programı olan ‘’Grundtvig’’ di. Tek Türk olarak orada bulunacaktım ve ülkemi en iyi şekildi temsil etmem gerekiyordu. Tek olmanın verdiği bir tedirginlik yok değildi. Fakat benim için çok iyi bir tecrübe olacaktı. İstanbul’un yumuşak havasından Bükreş’in o buz gibi havasına inmek var ya işte o tarif edilemez.




Havaalanından Sighisoara’ya
Havaalanında Polonyalı ve Kıbrıslı katılımcılarla bir araya geldikten sonra görevli biri bizi özel bir arabayla alıp proje yeri Sighisoaraya götürecekti. Arabada çalan 2-3 tane Türkçe müzik ilgimi çekmedi değil. Şoför’ün yarım yamalak İngilizcesiyle anladığım kadarıyla Türkçe müzikleri çok seviyor.

Welcome to SMILE

Gece güzel bir uykudan sonra proje sabahına merhaba dedik. Çeşitli ülkelerden gelen 18 ile 50 yaş arası katılımcılarla kahvaltı yaptıktan sonra küçük bir tanışma oyunu oynamıştık. Projenin benim için büyük bir tecrübe olacağı daha ilk günden belliydi. Çünkü kimsenin yardımı olmadan çok iyi olmayan İngilizcemle herkesle anlaşmalıydım.

Projemiz okur yazarlık ve cahillik adınaydı. Gerçekten 1 haftalık güzel bir çalışma grubuyla ‘’okur yazarlık’’ hakkında küçük bir kitap yazmıştık ve bu konu üstüne Sighisoara halkına seminer yapacaktık. Sokakta buz gibi Romanya havasında el ilanları dağıttık.






İnteresting games in SMILE
Her günün gecesinde tüm proje katılımcıları ve lideri toplanarak o günü değerlendiriyorduk. Proje lideri Attila bize her gece farklı dikkat gerektiren oyunlar öğretiyordu. Özellikle ‘’Where is hat ?’’ oyununu çözmek gerçekten çok zaman almıştı.

Good bye Romania

1 haftanın ardından yine yabancı dostlar, güzel arkadaşlıklar ve büyük bir tecrübe kazanmıştım. Bu proje bana o kadar şey katmıştı ki… Özellikle, özgüven ve girişimcilik ruhu...

Bu projeye katılmamda emeği geçen Serkan Uzmen’e ve bütün TREX-EVS yönetimine çok teşekkür ederim. Daha nice projeler görmek dileğiyle


HEP GÖNÜLLÜ KALIN!!!

01.12.2013 – 09.12.2103

Adnan Deniz Kayatepe 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder