6 Şubat 2013 Çarşamba

Romania Otostop Travel Part1-Iaşi

Romanya’ya  geldiğim ilk  gün  arkadaşlarım beni otogardan  aldılar, Romanya ile ilgili ilk yazımda  bahsetmiştim bundan:) Odama yerleştim. Akşamında  gelişimi  kutlamak adına  bir klübe ( mystque club)  götürdüler  beni:)  Baia Mare…şimdiden  eğlenceli olmaya başladı, ilk  günden:)

Neyse ilk  günüm böyle geçti, eve  döndük, uyumaca derken  sabah  9'da  beni uyandırdılar, hadi  gidiyoruz ….Nereye yahu dedim, daha yeni geldik:))

-”Romanyayı gezeceğiz, çantanı  hazırla  5 dakikaya çıkacağız, bu arada çadırını da  al, kamp da yapacağız.” dediler:)) İyi  ,tamam dedim; ama nereye  gideceğimiz konusunda   bir  fikrim yoktu. Bir de otostop ile gideceğimiz söylediler…

Tabii tatile  çıkmadan önce ev arkadaşlarım benim de geleceğimi hesaba katarak gideceğimiz yerleri gösteren bir harita hazırlamışlar. İşte harita;

İlk otostopumuz Baia Mare’den Iaşi‘a  oldu.  4 kişi  olduğumuz için genelde 2′li gruplar  halinde otostop çektik.Daha kolay oluyor araba bulması.İşte  yola  çıktığımız andan itibaren ilk fotomuz:)

Tabi Iaşi’a  direk  bir  araba ile  gidemiyorsunuz…:)   4 tane  araba  değiştirdik:)) Sizlere  eve  döndükten  sonra detaylı olarak  durduğumuz  yerleri  gösteren haritayı  göstereyim.Her kırmızı nokta  durduğumuz  yerleri  gösteriyor.İşte detaylı  haritamız;

Dej‘e kadar taksi ile   romanyalı bir genç, Dej’den Bistrita’ya kadar   pikap ile romanyalı yaşlı bir amca( bu amca ile konuşurken  zorluk  çektik, çünkü İngilizcesi  yoktu ,benim  romencem sıfır  Aija (otostop arkadaşım) da  yeni yeni romance  konuşuyor),bistrita ‘dan gurohumorului’ye  kadar  taksi ile 25-26 yaşlarında  ,düğüne  yetişmeye  çalışan  Romanyalı  bir  genç, gurohumorului’den IAŞI’a  kadar  da  taksi ile romanyalı  biri  ile  otostopumuzu ,yolculuğumuzu  gerçekleştirmiş olduk.Şimdiden bayağı bi  yol  katettik.İşte  bir kaç  fotograf;

Otostop başlasın…!!!

Kağıda yazıp ,otostop  çekmek işimizi  daha kolaylaştırıyor. Burası Dej. Kafamda  görmüş olduğunuz  şapkayı aşırı  sıcaktan dolayı Dej’den 10 lei’ye ( ort 2,5 euro)  aldım.

Romanya’nın insanı gerçekten şaşırtan hatta görünce mutlu eden  doğası…:)  Çok  mu abarttım? Yo yo hakketen  güzeldi. Dej’ ile Gurahumalui arası.

Ve yemeğimizi yedikten  sonra  yola devam, bugün  Iaşi’a  varmayı  planlıyoruz. Geceyi orada  geçircez.İspanyol  arkadaşımız Ruben Couch Surfing‘ten  ayarlama  yapmış.Kalacağımız  yer  hazır.Yani en azından biz  öyle  umuoz:))

Ha  bu  arada  fotograftaki bize  eşlik eden inek  kardeşler yolculuğumuzu  renklendiriyor.

Ve  bizi  “Couch-Surfing” evinde  bekleyen  sürpriz…:))
Kızlar  yemeğini yiyip uyudu; ben de İspanyol arkadaşım Ruben ve  yeni arkadaşlarımız( ev sahipleri) ile  İaşi gece alemlerine aktık…

Şimdilik sizlere  bu kadar yazabildim,biraz uyusam iyi olacak:) Daha sonra yazıma devam edeceğim. Bu sadece bir günlük yazıydı.Yani 13(temmuz) ‘te Baia Mare’ye geldim.14( temmuz) ‘nde  yola  çıktık-travel  diyelim.14′nün akşamına Iaşi’a  vardık.Bir  sonraki  günü bir sonraki yazımda  anlatacağım.Görüşmek üzere,Romanya’dan sevgiler.