17 Şubat 2012 Cuma

İngiltere'den AGH İzlenimleri


   
Uzun bir yolculuğun sonunda İngiltere’ye ulaştığımda her şey bir hayli güzel gözüküyordu. Düzenli ama küçük bir şehir (sanırım İstanbul’da uzun yıllar yaşadıktan sonra küçük gelmesi normal) Preston. Öncelikle şehri tanımak alışveriş imkânlarını görmek ne nerede daha ucuza bulunur bunları araştırmak oldu ilk hedefim.
Bana ilk gün çalıştığım kurumdan izin verdiler ancak ben gerek olmadığını düşündüm çünkü bir an önce görmek için can atıyordum kurumu. Öncelikle kurumun binası beni bir hayli etkiledi çünkü gerçekten büyük bir yapı geniş alan her zaman bu tarz çalışmalar için iyidir diye düşünüyorum. Sonrasında gördüğüm dijital olanaklar beni daha fazla şaşırttı diyebilirim çünkü neredeyse bir televizyon stüdyosunda olması gereken her şey vardı ya da bir müzik stüdyosunda. Ve bunca şey sadece öğrencilerin daha faydalı çalışmasını sağlamak içindi.
   Proje konusunda bir hayli fikrim vardı. Başvuru döneminde defalarca okudum iyice kendimden emin olmak istedim acaba ben bu pozisyona uygun kişimiyim vs... Ancak buraya geldiğimde yine de kafamda tam olarak şekillenememişti çünkü Türkiye’de buna benzer bir çalışmaya daha önce hiç rastlamamıştım. Durumu izah etmek gerekirse; aslında dünyanın her yerinde görülebilecek olan sorun gençlerin liseye gitmek istememesi ya da adapte olamamasıyla alakalı. Ancak bazı gençler tamamen okulu reddederek eğitimin dışında kalmayı tercih ediyorlar. Bu durumda Şehir Meclisi (tam olarak emin değilim gerçi böyle direk bir çeviri olup olamayacağından) bu gençleri benim gönüllülük yaptığım kuruma yani CSV’ye yönlendiriyor. CSV’de medya araçlarının ve imkanlarının yardımıyla bu gençlerin kendilerini geliştirip toplumun içinde bir yer bulmalarını sağlayacak teknik eğitimler veriyor. Ama bu bir sınıf ya da benzeri bir örgün eğitim metodu değil. Tamamen bunun dışında kalan başka bir şey. Onlara eğlenceli projeler vererek onlar temel eğitim bilgilerinin yanı sıra teknik bilgilerinide geliştiriyorlar. Benim buradaki rolüm ise onlara bu teknik konularda yardımcı olmak. Örneğin 2 sayı dergi çıkarttık.

   Derginin içindeki makaleleri onlar yazdı araştırmaları onlar yaptı. Ben sadece teknik bilgilerimle onlara güzel bir tasarımın nasıl yapılacağına dair bilgiler verdim ve sonuç gayet başarılı oldu demeliyim. Bunun dışında televizyon programı hazırladık ve hazırlamaya da devam ediyoruz. Ondan da birkaç fotoğraf aşağıda mevcut.
   Günlerim hep eğlenceli ve dinamik geçiyor. 5 EVS aynı evi paylaşıyoruz. Umarım aylar geçtikçe daha dinamik ve neşeli bir çalışma ortamımız olur. Ve bu deneyimlerimi Türkiye’ye döndüğümde arkadaşlarımla ya da ihtiyacı olan kişilerle paylaşma fırsatı bulurum. İngiltere’den selamlar, sevgiler.

Cenk Akdağ
TGD Turkey – AGH Gönüllüsü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder