4 Aralık 2010 Cumartesi

Ayrılış Öncesi Eğitiminden....

Merhaba arkadaşlar;

Ben AGH macerama başlamadan önce çok yararlı geçtiğini düşündüğüm, 23-26 Kasım tarihleri
arasında katıldığım ‘’ayrılık öncesi’’ eğitiminden bahsetmek istiyorum. Benim proje sürem 1 ay,
gideceğim ülke ise Yunanistan. Açıkcası eğitim öncesi bu kadar detaylı ve yararlı olabileceğini
düşünmemiştim. Ama valizimize ne koyacağımızdan tutun da orda karşılaşabileceğimiz uç kadın-erkek ilişkilerine kadar her şeyin paylaşıldığı dolu dolu 4 gün geçirdim. Bunun da ötesinde çok eğlenceli, ortak birçok noktamın olduğunu düşündüğüm yeni arkadaşlar edindim. Ayrıca şunu da farkettim ki gönüllü olmaya karar vererek Türkiye’nin dört bir yanından kimisi 1 aylık kimisi 7 aylık dönemlerde Avrupa’nın çeşitli ülkelerine gidecek genç gönüllü arkadaşlarımızın sayısının artması gerçekten takdir edilesi bir durum. Eğitmen arkadaşlarımızın verdiği bilgilere göre ilk başta 8 kişiyle başlayan bu eğitim şu an 60-80 kişiye ulaşmış durumda.

Gerçekten gurur duydum… Özellikle imkanı kısıtlı şehirlerimizden kendi çabasıyla ya da başka
kurumlar aracılığıyla AGH hakkında bilgi edinip gitme aşamasına kadar gelmiş arkadaşların kendilerini geliştirme isteği gerçekten beni çok mutlu etti hatta beni en çok mutlu eden şey buydu diyebilirm. Gelelim eğitime… Biraz daha ayrıntılı bahsetmek istiyorum. İlk günden başlamak gerekirse herkes de biraz şaşkınlık vardı tabikide. İlk toplantı salonunda tanışma/kaynaşma oyunlarından sonra biraz açılmaya başladık. Artık herkesin en azından sohbet ettiği 1-2 arkadaşı olmuştu bile ..

Sonraki günlerde adım adım AGH ile devam edildi. Ben birçok şeyi bilerek gidiyordum oraya ama pek fazla bilgisi olmayan arkadaşlarım da vardı. Çok yararlı pratik bilgilerle aktif bir şekilde işlenen eğitimler de ilginç hikayeler dinledim. Gittiğimizde karşılaşabileceğim olaylar arasına onları da kattım ve daha bir tarafsız bakabilmeyi öğrendim. Daha öncedende bahsettiğim gibi valizimize koymamız gerek terlik tipinden tutunda vize sürecini her ayrıntısıyla,olası sorunlarıyla ve bu sorunların çözümleri üzerinde tartışarak,yolculuk esnasında başımıza gelebilecekler üzerine yaptığımız beyin fırtınalarıyla dolu 4 gün geçirdim. Her günün sonunda da eğlenmeyi unutmadık tabiî ki. 2. Günün sonunda küçük bir ordu misali Ankara sokaklarında gezmeye başlamıştık bile.

Son olarak özetlemem gerekirse ; gerçekten keşfedicek çok şey var önümüzde bu süreç ister 1 hafta olsun ister 6 ay ya da 1 yıl. Tabikide herkesin orada geçirdiği süreyle orantılı oalrak anlatacağı daha fazla şey olacaktır. Ama gitmeden önce kesinlikle böyle bir eğitimin verilmesi gerektiğini bizzat orda bulunarak anladım. Özellikle yanlış yönlendirilmiş ya da kulaktan dolma bilgilerle bir şeyleri halletmeyi tercih eden arkadaşlar için çok net ve sağlıklı bir bilgi alış verişi gerçekleştirildi.Tüm bu tecrübeyi yaşamam da bana yol gösteren ve ulaşmak istediğim her an karşı tarafta birini bulabildiğim gönderen kuruluşum TREX ‘e de teşekkür etmek istiyorum. Herkese bol şans!

Yeliz Çakır

Kasım 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder