11 Temmuz 2010 Pazar

Bir eğitimin ardından...


13-20 Haziran tarihleri arasında Macaristan’ ın Kiskunfélegyháza adında, 30 000 kişinin yaşadığı küçük bir şehrinde, ”Voluntarism for You(th)” adlı eğitim kursuna katıldım. Portekiz’de AGH projesinde yer alan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine başvuru yapmıştım. 2007 yılı yazında kısa dönem AGH projesinde yer aldığım ve çok güzel anılarım olan ülkeyi tekrar ziyaret etmek benim için çok heyecan vericiydi.
Eğitime Türkiye, Portekiz, İngiltere, İtalya ve Romanya’dan 21 kişi katıldı. Katılımcı ülke sayısının fazla olması ve yaş aralıklarının yüksek olması eğitimde çok güzel bir çeşitlilik sağladı. Eğitim kursunun amacı AGH projeleriyle ilgilenen gönderen kuruluş, ev sahibi kuruluş, koordinatör kuruluş, mentor, eğitmen ve tanıtımda bulunan kişiler için AGH süreçlerinin anlaşılması ve daha kaliteli duruma getirilmesiydi.
Eğitim süresince “non-formal”, yani yaşayarak öğrenme methotları kullanıldı. Eğitimin bir gününde ise ev sahibi kuruluşun hazırladığı ve şu an AGH database‘de bulunan bir projedeki faaliyetleri gerçekleştirdik. Bu etkinlik daha önce AGH projesine katılmamış katılımcılar için çok güzel bir deneyim oldu. Bu eğitim sayesinde ayrıca AGH projesine katılmak isteyen gönüllülere tavsiye edeceğim çok değerli insanlar ve kuruluşlarını tanıma fırsatım oldu. İlk defa katıldığım eğitim kursundan çok güzel anılarla döndüm ve artık bu eğitimlere daha fazla katılmak istiyorum.


Haziran 2010
Macaristan
Hakan YİĞİT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder