5 Mart 2013 Salı

AGH her şeyi ile Bir Deneyimdir, ama acı ama tatlı...


Budapeşte havaalanına geldiğim gün önceden Almanya’da Erasmus öğrencisi olsam da, EVS’nin farklı bir deneyim olacağına dair bir hisse kapılmıştım. İşin içine kitaplardan ve makalelerden uzak yaratıcılık, kendine güven, farklılık, interaktif iletişim girecekti. Ama işler öyle gelişmemişti ve sanırım ülke seçmek yerine proje seçmek de diretmemin ve uzun süredir peşinde koştuğum mültecilerle çalışabileceğim bir proje bulmamın sevinci kursağımda kalmıştı. 







Beni kabul eden kuruluşumun isminin bile “Multikultura” olmasına rağmen ortada kültürlerarası iletişime rastlayacak küçük bir iz bile yoktu. Kuruluşa gelen gönüllülerin hepsinin Türkiye’den olması ise Budapeşte’deki dairemizde küçük bir “Turkish Republic” kurduğumuzun en resmi kanıtıydı..

Ve gönülllük hikayem JHayata gönüllü olmam ve buraya gelmeden önce yaptığım gönüllülük faaliyetlerin bile Budapeşte’de yaptıklarımdan daha çok olması ne kadar şaşırtıcı olsa da, elime geçen tüm fırsatları değerlendirip bulduğum gönüllülük kırıntılarından birini sizinle paylaşmak istiyorum:

Aralık ayında gerçekleşmiş olan “EVS Live” etkinliği..Macaristan’daki birçok kuruluşun Budapeşte’de bir araya geldiği, kendilerini tanıtmaya çalıştıkları, gün boyunca çeşitli söyeşilerin, aktivitelerin olduğu bir etkinlikti..O gün bana gerçekten de EVS yaptığımı hatırlatmıştı J ve evet en sonunda faklı ülkelerden gelen gönüllülerle tanışmıştımJ
  


Son Söz:  EVS sırasında iki seçeneğim vardı . Ya odamda oturup internette surf yapacaktım ya da  olmayan projenin içini doldurmaya çalışacaktım. Projenin birinci ayağı Budapeştede sonlandı ve şimdi Budapeşte’ye 40 km uzaklıkta olan Bicske’deki mülteci kampındayım. Yukarıda bahsettiğim seçeneklerden ikincisini seçtim, ve  Bicske’deki mülteci kampında aktivite odası bulmaktan tutun da mültecilerle iletişime geçip onlarla aktiviteler yapmak için elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Elimde ne var : Temizlenmesi gereken bir aktivite odası ve gönüllüler tarafından düzenlenecek olan İngilizce derslerine katılmak isteyen mültecilerin isim listesi. Bundan sonraki adım da ilerleyen haftalarda bu projenin hayat geçmesi. Bu arada evet yaşanan olumsuzluklar olmasa daha güzel olurdu, ama her şeye AGH yapmak farklı ve güzel bir deneyimJ
Bu arada bizleri takip etmek isterseniz. Blog adresimiz : http://budapestevs.blog.com/

13.02.2012
Şule Gürle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder