29 Ocak 2013 Salı

Yaklaşık 1 yıl sonra yeniden... Gitmek...

İspanya'da AGH'sini yapmış Eski-AGH gönüllülerimizden Umut İncesu şu aralar İzmir'de gerçekleşen ilk ev sahipliği projelerinden birisinde rehber(mentor) olmanın heyecanı yaşarken kısa süreliğine yeniden yollara düşüyor. Eski-AGH gönüllümüzün bu sefer yolu Fransa'dan geçecek.Yine düştük yollara misali bu kararı veren Umut'un yeni hikayesi...



"AGH biteli yaklaşık 1 yıl oldu, bu süre içinde sürekli bir yerlere gitmek, gezmek, keşfetmek istedim.. Ancak kışın okuldan ve yazın bir işte çalıştığımdan dolayı gidemedim bir yerlere... Ama hep istedim.. Ara ara baktım, araştırdım.. Sonunda gene bir program bulup gitme imkanı buldum.Agh'yi uzun dönem yaptığımdan bu kez agh değil tabi..Ocak 2013'de staj için Fransa'ya gidiyorum!!!





   Avrupa Gönüllü Hizmeti öyle bir deneyim ki, döndüğünüzde yaşadıklarınıza dışarıdan bakan biri olarak kendinizi ne kadar geliştirdiğinizi fark ediyorsunuz. Kesinlikle dolu bir deneyim. Her şey daha farklı gelişiyor sonrasında. Farklı ülkelere olan ilginiz, insanlarla olan iletişiminiz, hoşgörünüz ve sabrınız da değişimler oluyor.



  Gitmeyenler için bulunabileceğim öneri kesinlikle dillerini öğrenmek isteyecekleri bir ülkeye ya da projelerinin kendilerini geliştireceğini düşündükleri bir yere gitmeleri. Okumadan, araştırmadan başvuru yapmayın..





   Bir yıl sonra yeniden heyecan sardı içimi gidicem diye. Hazırlıklar uzun, önce pasaporta sonra vize işlemlerine başlamak gerek.. Uygun uçak bileti arayışları, bavul hazırlıkları daha keyifli olacak tabi.. Staj yapacağım yer okuduğum bölümle de alakalı, yabancılara Fransızca öğreten bir dil okulu. Fransa'nın güneyinde Cote d'Azur bölgesinde, Cap d'ail diye bir yerde. Monaco'ya 1, Nice'e 15 km. Bu kez de hem çalışıp, hem doya doya gezeceğim umarım..

  Kabul edilmek harika, bu vize sıkıntıları da olmasa..."


Umut İncesu

kaynak: http://evsgunlugum.blogspot.com/2012/12/yaklask-1-yl-sonra-yeniden-gitmek.html

1 yorum:

  1. merhaba !!! staj programı demişsin merak ettim hangi programla fransa ya gittiğini?

    YanıtlaSil