17 Ağustos 2012 Cuma

Macera Başlıyor…Romania !!!

Romanya'da AGH projesine başlayan gönüllümüz Hakan Nur'un satırlarından. Ayrıca daha detaylı şekilde Hakan Nur'ın blog adresinden de takip edebilirsiniz http://webhakannur.wordpress.com


Romanya’dan  kucak dolusu  sevgiler,
Evime  yerleşeli bir  kaç  gün oldu.Yaklaşık  15  gündür  Romanydaim.Sizlere  ilk yazımda Romanya’ya  yolculuğundan ve ilk  izlenimlerimden bahsetmek istiyorum.Öncelikle  şunu  belirteyim,Romanya’ya  gönllülük projesi  ile  geldim ve  uzun  bir  dönem  buradayım.Bu  konuya daha  sonra değineceğim  gençler:)


Romanya’ya  giderken  toplam  3  uçak  değiştirdim. 1)İZMİR-İSTANBUL  2)İSTANBUL-BÜKREŞ    3)BÜKREŞ-CLUJ NAPOKA
Ancak ne gariptir ki( bacanağıma  garip  gelmeyebilir)  uçağımı  kaçırdım:) Daha  önce   uçağa binmeme  ve  yurt  dışına  çıkmama  rağmen saat  03:30 p.m. de  olan  ilk  uçuşuma saat  03:30‘ a yetişmeye  çalıştım.Yani  02:30  da  falan orada  olmayı planlamadım.Tam 03:30 da orada olmayı  planladım.La  uçak  zaten  03: 30 da  kalkıyor .Hangi akla  hizmet sen bunu  yapıyon de mi? Üstelik bi de  şaşırdım; nasıl  kaçırdım  diye,saat  3  buçukta  gitmişim  uçağı nasıl  kaçırdım  diye  şaşırıyorum:))) Allahım ya  nasıl  güldüm  sonra kendime Romanya’ya  geldikten  sonra.  Ha  tabi Romanya’ya nasıl geldim? Uçağı kaçırdıktan  sonra  bari  hemen bir  başka uçakla  İstanbula  gideyim dedim.Bari İstanbul'daki  uçağı  yakalayayım dedim.Hemen oradaki satış  noktalarından birinden bi bilet  aldım  cebimdeki  tüm  para ile  87 avroya. 3  avro bana  kaldı  gerçi ama:))) nabam:))  hemen  koştum  o uçağa yetişmeye,tak valizi  tartırıp geçeceğim uçağa ;kadın  kapandı uçak dedi.Hasssiii  ağlıcam  resmen  laaaan !!!! Sonra  bi koşu bari biletim yanmasın deyipp bileti aldığım  yere  23  kiloluk dolu  valizimle  koştum.Tabi  tüm bunlar olurken  yanımda olan  ve tüm kahrımı çeken “Başak Kahraman” a çok  teşekkür ediyorum:)))
Bilete  dönelim.Kadın dedi,bileti kurtarmaya  çalışıyorum…ancak sistem  diyor  ki; dedi  “senin  gecikmenden  dolayı,30 avro ceza”  yani yaklaşık  bir  dakka içinde bi  80 TL temiz  girdi bana:)))
Hani  tüm bunları  geçtim.Diğer  uçuşlarıma  yetişemicem laaan.Tüm psikolojim iice   bozuldu:)) Ne yapabilirm  die  soruyorum adama.Adam  1  hafta  sonraya  uçuş  var felan  diyoo… Allahım  kafaıı yicem.
Neyse  sonra postaneyi buldm hava alanında;romanyayı aradım.Bizden  sorumlu olan Roxana  adındaki hanımefendie  durumu anlatttm.Seni  10  dakkaya arıcam dedi.tabi  10  dakka  bana  ömür  gibi geldi o  an!!!  Sonra aradı beni.Yarım  saat  sonraya  uçak bulmuş:)))  Yuppppppppiiyaaanuosumtıraaakkkk!!!!  :D
Sonra  atladım  uçağa,bekle beni Romanya!

2.uçuşumda  yani “İstanbul- Bükreş” ; indim bükreşe  bir  sonraki uçuşum  sabah; hemen  hava alanında  2  türk  buldm.Sag olsunlar bana  çok yardımcı   oldular.Geceyi bükreş havaalanında  geçirdim.Sbahki  uçağımla  Bükreşten -Cluj Napoka… oradan da  otobüsle  Baia Mare’ye   geçtim. Son  yolculuğum çok  güzeldi.Yani   otobüs  yolculuğum; mükemmmel bir  doğa, hakkaten  ilk  izlenimim  romanyanın  mükemmel bir  doğaya  sahip  olduğu oldu.Daha  sonra  baia  mareden  gardan yeni arkdaşlarım İspanyol Ruben, Fransız Sonia ve Romanyalı Roxana  beni aldılar.Yerleşeceğim yeni  evime  doğru  ilerledikk:)))
Romanya  ile  ilgli  anlatcağım bir  çok  şey var  ve   yenileri  de  olacak:))) Bir  sonraki yazımda  buluşmak üzere;Sizlere  burdaki  projemden daha  sonraki yazımda da  Romanya içindeki  otostopla gezmiş olduğum  2000 km  yol  katettiğim geziden  bahsedeceğim.
Romanya'dan kucak   dolusu  sevgiler:))
Ha ,bu  arada  telefonumu  kayebttim.Ondan  dolayı  hiç  foto  koyamadım şimdilik.


1 yorum: