8 Eylül 2019 Pazar

Katılımcılar Anlatıyor: Portekiz'de Gençlik Değişimi!


Merhaba!

TREX-EVS olarak gençlerin uluslarası faaliyetlere katılımını desteklemeye devam ediyoruz. Bu defa da sizlere ev sahipliği Portekizli ortağımız "Check-IN Association'' tarafından yapılan "HEY - Heritage for the European Youth" isimli Erasmus+ Gençlik Değişimi projesinden bahsetmek istiyoruz;






Gençlik değişimine ilişkin vize, yolculuk ve diğer hazırlık sürecini başarıyla tamamlayan gençlerimizden izlenimlerini bizlerle paylaşmalarını istemiştik. Böylece bu ve benzeri projelere katılmak isteyen yeni adaylara da yol gösterici ve bilgilendirici bir yazı olmasını ümit ediyoruz. Çok uzatmadan sözü gençlere bırakalım:)

( Katılımcı görüşleri müdahale edilmeden doğrudan paylaşılmaktadır)




Furkan:

Öncesinde ilk yurtdışı deneyimim olduğu için heyecanlıydım, bir bilinmeze gidiyordum. Projenin yapıldığı yer olan Alcoutim'e geldiğimizde birbirinden sıcakkanlı ve yardımsever insanlar karşıladı bizleri. Projenin programı gereği müzik, tiyatro, dans gibi gruplara ayrıldık. Ben tiyatro grubundaydım, ilk günlerde biraz gergindim daha önce tiyatro deneyimlerim olmuştu ama ilk defa tamamen görsel içerikli, sözsüz, fiziksel bir tiyatro yapacaktım. Görme engelimden dolayı grupta yapılacak çalışmalara katılma konusunda kendim için bu kadar kısa sürede bi alternatif çözüm yolu bulabilir miyim diye kendi kendime düşünürken, yapılan her yeni çalışmaya benim de dahil olabilmem için gayet çözüm odaklı yaklaşan, pratik düşünen pek çok kıymetli insan buldum etrafımda. O kıymetli arkadaşlarımın beni adapte etmek için gösterdikleri çaba bana da yeni şeyler deneme konusunda cesaret verdi. Farklı farklı ülkelerden birbirinden değerli, sıcak kanlı arkadaşlar edinip onlarla sabahlara kadar sohbet etmek dans edip eğlenmek, Juggling deneyimlemek, birçok akrobatik hareket üzerinde çalışmak, İspanya’ya kanoyla gidip gelmek, hayatımda ilk kez voleybol oynamam... İyiki yaşamışım dediğim anılar bunlar. Bana çelınçlarla dolu bir on gün yaşama fırsatı verdiğiniz ve kendimi daha çok keşfetmemi sağladığınız için teşekkür ederim. Herkese böyle bir projeye katılarak, hayata daha geniş açılardan bakmak için, farklı kültürlerden insanlarla tanışıp benzerliklerimizin ve zenginliklerimiz olan farklılıklarımızın farkına varmalarını tavsiye ederim. Sevgiler ve herkese bol çözüm odaklı düşünmeli günler. 




Mert :

Merhaba 😊 Ben Mert Omay.
Portekiz projesi katılımcılarından biriyim. Öncelikle harika bir proje geçirdik bunu söylemeliyim. Kesinlikle çok eğlenceli ve benim için ilklerle doluydu. İlk defa kamp yaptım, ilk defa kano yaptım, hayatımda hiç yakından görmediğim enstrümanlar çalmayı öğrendim 😊 11 ülkeden arkadaşlar edindim ve hepsi de gerçekten proje sonunda ayrılmaktan dolayı çok üzüldüğüm insanlar oldular. Workshop zamanları harikaydı. Hayallerimden birisi grup halinde müzik yapmaktı. Bu yüzden müzik workshopunu seçtim ve 10 gün boyunca aralıksız çalıp söyledim 😊 Bir de üstüne proje sonunda kendi hazırladığımız el emeği sahnemizde performans sergiledik, daha ne olsun. Bu projenin bana kattığı iki büyük kazanım oldu. Birincisi farklı ülkelerden arkadaşlar edinmek ve onların kültürlerini tanımak, ikincisi ise kesinlikle yabancı dil. Çok iyi İngilizce bildiğimi söyleyemem. Bu nedenle bu projede ana odağım bildiğim kadarıyla yabancı dilimi sınamak ve geliştirmek oldu. Bu konuda epey bir ilerleme kaydettiğimi söyleyebilirim. 10 gün bile olsa o 10 günün sonunda konuşurken çok daha cesur ve rahattım. Tüm bu fırsatlardan dolayı TREX ailesine çok teşekkür ederim.
Obrigado amigos 😊



Helin :

İlk gençlik değişimi projemdi. Böyle şahane zaman geçireceğimi söyleseydiler, abartıyorsunuz derdim. İnsan her an yeni bir şey öğrenir mi? Ben her anımı dolu dolu geçirdim. Her anımda yeni bir şey öğrendim. Bana kendimi çok şanslı hissettirdi bu program. Şanslı hissetmemin bir diğer sebebi, organizatörlerin bize ve isteklerimize gerçekten önem vermesi. Gün sonu aldıkları değerlendirme raporlarını bu kadar hızlı inceleyen ve hepsini tek tek dikkate alan bir organizatör daha görmedim. Bana çok güzel 10 gün yaşattıkları için çok ama çok teşekkür ederim 🌺




Hasret :

Hayatımdaki ilk yurtdışı deneyimim olduğunu belirterek ve devamının gelmesini dileyerek başlıyorum yazıma. İlk iki gün Lizbon'da geçirmek biraz zorlu idi. Bütün maddi sorumlulukları üstlenerek hiç bilmediğim bir yerde iki günlük bir yaşam zor ve keyifliydi. Yaşamını İstanbul a benzettiğim bir şehir olduğu için aşırı bir şaşkınlık vermedi aslında ama farklı insanlarla iletişimde olmak tarihi mekanlar görmek beni heyecanlandirmisti. İki günün sonunda Alcoutim'e geçtiğimizde Portekiz'de olduğumu daha fazla hissettim. Oranın yerel halkını ve yaşam tarzlarını görmek güzeldi. Alcoutim'in doğası bana çok iyi geldi. Orada birçok ülkeden gelen insanların ilgisi ve yaklaşımlari çok samimiydi. 10 günlük proje boyunca yaptığımız etkinlikler ve workshoplar çok verimli geçti. Müzik alanında katildigim derslerde yaratıcı şeyler öğrendim. Yaptığımız gösterileri ve çıkan ürünleri çok başarılı buldum. Normalde de müzikle çok alakalı bir insan olduğum için oradaki insanlarla iletişim yollarımdan biri de müzik oldu. Günün neredeyse her saati gerçekleştirilen etkinliklerden en sevdiğim kano idi. Hayatımda ilk defa kanoya binmek hele ki bunu Portekiz-İspanya sınırındaki bir nehirde gerceklestirmek gerçekten çok keyifliydi. Bütün kazanımlarıma genel olarak bakacak olursam en etkilisi insanların sıcak yaklaşımı sayesinde İngilizce'yle olan kavgamda galip gelmemdir. Dilimi çok iyi geliştirdim. Bana büyük katkıları oldu. Orada tanıştığım kişilerle hala görüşüyor olmak çok güzel , umarım başka projelerde yeni insanların yanı sıra oradaki arkadaşlıklarımi tekrar yaşamak ve gerçek hayatta devam ettirmek isterim. Yeni projelerde yeni insanlarla görüşmek üzere. Sevgiler 😊



Ömer :

Erasmus+ ile ilk kez bu projeyle tanışmadım ama bu ilk gençlik değişimi projemdi. Bu projede takım lideriydim bu nedenle sadece kendim değil diğer katılımcıların da birtakım lojistik problemlerinden ben sorumluydum. Projeye 2 gün önce gidip Lizbon’u keşfettik. Lizbon’un mimarisi, yaşam tarzı, kültür ve sanat yaşamı beni çok etkiledi. Dolu dolu geçen iki günden sonra Portekiz’le İspanya’yı bir nehirin ayırdığı, sınırda Alcoutim adında küçük bir kasabaya gittik. Kasaba kalesi, nehri, sahili ile ilham verici bi yerdi. Kasabada sürekli festivaller ve konserler oluyordu. Gezginlerin sürekli geldiği bir yerdi.  10 gün boyunca seçtiğimiz atölye’lere katıldık. Ben dans atölyesine katıldım. Çağdaş dans, felsefesi ve yoga ile ilgili çalışmalar yaptık. Dans atölyesi bana vücudumu nasıl kullanacağımı, duygularımı hareketlerle nasıl ifade edeceğimi öğretti. İçimizdekileri dışarı aktarmanın bir yolu olarak çağdaş dans yaptık. Çok yaratıcı kareografiler ortaya çıkardık. Tüm atölyeler projenin son günü Alcoutim kalesinde gösteri düzenledi ve bu gösteriye şehirde yaşayanlar da katıldı. Çok güzel bir gösteri oldu. Proje boyunca 11 ülkeden gelen katılımcılarla çok iyi diyaloglar geliştirdik. Birsürü arkadaşlıklar kurduk. Benim için unutulmaz bir deneyimdi. TREX ailesinin bir parçası olduğum için çok mutluyum. Bu proje ye katılma fırsatını sunduğu için TREX’e çok teşekkür ederim.



Bloğumuzu takipte kalın!

Sevgilerle





1 yorum:

  1. Merhaba ben Orhun. Öncelikle ilk yurtdışı deneyimim olduğunu belirtmek isterim. Böyle güzel ve zevkli bir ortamda geçeceğini bilsem daha önce de bir çok projeye gitmeye çalışırdım. Romanya'da 10 gün boyunca çok güzel bir ortamda projeyi gerçekleştirdik. Birbirinden eğlenceli workshoplar, kaynaşma etkinlikleri ve kültürel gece. Hepsi birbirinden güzel ve zevkliydi. Çok güzel anılar biriktirdim 😊 ve gerçekten uınutamayacağım bir proje gerçekleştirdim. Artık bu proje sayesinde bir çok ülkede tanıdıklarım var ve halan iletişim halindeyiz. Bu benim için çok güzel bir deneyimdi ve bundan sonrada böyle olmaya devam edicek. Bu proje ye katılma fırsatını sunduğu için TREX’e çok teşekkür ederim. Yeni projelerde karşılaşmak ve projelerde aktif rol almayı temenni ediyorum 😊

    YanıtlaSil