10 Ağustos 2011 Çarşamba

Güney Afrika'da Kadınlar Günü...


Ve eşsiz bir tecrübe; Afrika’da EVS... Projenin neredeyse yarısını bitirmiş durumdayız. Afrika’yı bir turist edasıyla değil de tüm güzelliklerinin yanında, gerçek anlamda Afrika’yı yasamak şansına varıyoruz. Bana böylesine paha biçilemez güzel deneyimler yaşama şansı verdiği için, projeye katılmama yârdim eden herkese çok teşekkür ederim.

Ve bugün, Güney Afrika’da 9 Ağustos hakkında aktarmak istiyorum: bugün Afrika’da Kadınlar Günü. Tüm Dünya’da 8 Mart’ta kutlanan Dünya Kadınlar Günü yanında bugün kadınlara belki de bir hediye. Günler öncesinden bugün için proje arkadaşlarımızla bugünün de ruhunu da alarak bir dizi etkinlik hazırladık. Bugünü anlatan; kadına övgü seklinde şiirler, şarkılar ve performanslar sergileyip, kendi dillerinde,(Setswana) onların bu heyecanına ortak olduk.
Koloniciliğin tüm etkilerinin yanında kullandıkları yerel dilleri, etkilense de kendi dilleri özgünlüğünde kutluyorlar. Bir bayram gibi kutladıkları Kadınlar Günü için herkes en güzel yerel kıyafetlerini de giyip gelmişler, çevre köylerden. Sizlerle paylaşacağım fotoğraflarda da bu rengârenk güzellikleri görüyor olacaksınız.

1994’te ilk demokratik seçimlerin yapıldığı Güney Afrika Cumhuriyetinde ezilen kadının, sömürülen kadının bir ayinmişçesine kutlanan bugün beni gerçekten çok etkiledi ve tüm Afrika kadınları adına onur duydum.
AA BOMME BANNE LE LETSATSI LE LE EDILENG KA TENO! (all the women have a pleasent day to this of special day).

Güney Afrika Cumhuriyeti’nden selamlarla..

Tahsin koyuncu

Bosele Camp


09.08.2011


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder